۵ مهارت برتر برای فریلنسرها در سال ۲۰۱۹

1397/10/10
مهارت های مهم فریلنسینگ مدام در حال تغییر هستند. یادگیری پایتون برای هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و کدنویسی بلاک چین از مهارت های مهم فریلنسینگ در سال ۲۰۱۹ است.

۵ مهارت برتر برای فریلنسرها در سال ۲۰۱۹

وقتی که به عنوان یک فریلنسر وارد بازار کارهای کامپیوتری می شوید باید بدانید که کارفرما از شما انتظار دارد تا در عالی ترین سطح ممکن باشید. مهارت های مهم فریلنسینگ، که با استفاده از آنها باید پروژه های خود را تحویل دهید، مدام در حال تغییر و تحول هستند. مشتریان و کاربران انتظار بهترین نتیجه را دارند و به کمتر از آن نیز قانع نمی شوند. همین انتظارات بالا از توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن ضرورت آپدیت بودن مهارت های مهم فریلنسینگ را در صنعت برنامه نویسی و کامپیوتر نشان می دهد.

نگاهی به صنعت توسعه وب و نرم افزار موبایل

صنعت توسعه اپلیکیشن و وب در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این روزها دولوپرهای وب و اپلیکیشن تمام تلاش خود را می کنند تا یک برنامه معرکه با یوزر اکسپرینس عالی و بدون باگ تولید کنند. رقابت در فضای توسعه وب و اپلیکیشن موبایل، با افزایش مهارت های برتر فریلنسری روز به روز بیشتر می شود.

لازم به ذکر است که فریلنسرهای وب و موبایل یکی از گسترده ترین بازارهای کار را دارند. به طوری که تعداد مشاغل موجود در این صنعت به دلیل رشد روز افزون تکنولوژی مدام در حال افزایش است. اما برای اینکه از مزایای این صنعت بهره مند شوید و همیشه در حال پیشرفت باشید باید مهارت های مهم فریلنسینگ را بشناسید و دانش خود را آپدیت کنید. در ادامه این مقاله به بررسی مهارت های مهم فریلنسینگ می پردازیم.

مهارت های برتر فریلنسرها در سال ۲۰۱۹

۵ مهارت اساسی فریلنسری که برای تولید پروژه های با ارزش در سال ۲۰۱۹ نیاز دارید:

-رمزنگاری برای بلاک چین

-پایتون برای هوش مصنوعی

-اینترنت اشیا (IOT)  Technology Stack

-ساخت وب اپلیکیشن های پیش رونده

-ابزار تجزیه و تحلیل ابرداده ها

این ها مهارت های مهم فریلنسینگ هستند که هر دولوپر و برنامه نویسی باید بیاموزد. در ادامه مقاله به بررسی دقیق این موضوعات و اینکه چرا این مهارت های برتر فریلنسینگ در سال پیش رو، متقاضیان بیشتری خواهند داشت می پردازیم.

رمزنگاری برای بلاک چین

امسال شاهد موفقیت و سقوط چندین ارز رمزنگاری شده بودیم. اما نکته مهم این است که متخصصان متوجه ضرورت دانش بلاک چین در پروژه ها شده اند. باید بگوییم که تکنولوژی بلاک چین چشم انداز صنعت توسعه وب را تغییر داده است. داشتن دانش بلاک چین یکی از مهارت های مهم فریلنسینگ در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. آن چه که یک کدنویس بلاک چین، باید یاد بگیرد دانش کامل برای انجام معاملات در یک الگوریتم رمزنگاری شده است که امکان تعامل میان دستگاه های همتا به همتا را فراهم می آورد. اعتقاد بر این است که الگوریتم های رمزنگاری، پایگاه های توزیع شده و غیر متمرکز را قادر می سازد که امنیت را تضمین کنند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که تعداد زیادی از برنامه نویسان تا پایان سال به دنبال یادگیری این تکنولوژی و انجام پروژه های بلاک چین بروند.

پایتون برای هوش مصنوعی

 

پایتون یکی دیگر از مهارت های برتر برای فریلنسرها در سال ۲۰۱۹ است. اگر تا حالا به حوزه هوش مصنوعی کم توجهی کرده اید بهتر است همین حالا شروع به یادگرفتن آن کنید. فقط کافی است به رشد هوش مصنوعی در ۵ سال اخیر توجه کنید. آن وقت متوجه می شوید که یادگیری ماشینی فقط یک کلمه فانتزی نیست بلکه یکی از مهارت های مهم فریلنسینگ است. از آنجایی که حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هنوز بسیار جوان است مسئله اصلی پیدا کردن برنامه نویسان خبره در این زمینه می باشد. ما تقریبا هیچ وقت نمی توانیم یک فرد متخصص با سال ها تجربه را در زمینه هوش مصنوعی پیدا کنیم.

یادگیری زبان پایتون یکی از مهارت های مهم فریلنسینگ برای برنامه نویسانی است که می خواهند به این حوزه وارد شوند. کدنویسی و سینتکس این زبان فوق العاده ساده است و فقط باید چندین الگوریتم را روی یک پلتفرم اجرا کنید. وجود کتابخانه های کاربردی همچون NumPy  برای انجام محاسبات کامپیوتری و Paybrain  برای یادگیری ماشینی، فرآیند یادگیری پایتون را برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی بسیار ساده کرده است.

اینترنت اشیا (IOT) انباشت تکنولوژی

مفهوم اینترنت اشیا روند توسعه اپلیکیشن ها را دچار تحول عظیمی کرده است. هدف اینترنت اشیا این است که عملا هر وسیله ای را بتوانیم به شبکه اینترنت متصل کنیم. به این فکر کنید که بتوانید توستر، یخچال، ماشین و ترموستات خود را برای ارسال و دریافت اطلاعات تجهیز کنید. داشتن دانش و تجربه در حوزه IOT از مهارت های مهم فریلنسینگ است و شما به عنوان یک وب دولوپر، این امتیاز را دارید که زودتر از همه درباره اینکه چطور می توانید از این فرصت استفاده کنید، بیشتر بیاموزید و اطلاعات کسب کنید.

1- مهارت های مهم فریلنسینگ در حوزه IOT

2- سنسورهای جاسازی شده در اشیا

3- میکروکنترلرها

4- اتصال به اینترنت و پلتفرمی به منظور دریافت و ارسال داده ها و سرویس دهی به مشتریان

5- آموختن مهارت های مهم فریلنسینگ در زمینه اینترنت اشیا به شما کمک می کند تا یک طرح و ایده کلی از چگونگی کارکرد و ارتباط IOT با توسعه وب و اپلیکیشن در ذهنتان داشته باشید.

ساخت وب اپلیکیشن های پیش رونده

وب اپلیکیشن پیش رونده یک موضوع کاملا جدید است. هدف از توسعه وب اپلیکیشن ها ترکیب وبسایت ها و نرم افزارهای موبایل و تبدیل آنها به یک اپلیکیشن است. از آنجایی که این اپلیکیشن ها حجم کمی دارند و توسعه آنها نیز راحت تر است، کاربران علاقه بسیاری به استفاده از آنها دارند. یادگیری Building Progressive Web Apps​ یکی دیگر از مهارت های مهم فریلنسینگ در سال ۲۰۱۹ است که آینده روشنی دارد.

ابزار تجزیه و تحلیل ابرداده ها

به لطف ابرداده ها این روزها صاحبان کسب و کارها می توانند یک وبسایت مبتنی بر دیتا طراحی کنند. آموختن بیگ دیتا و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها یکی از مهارت های مهم فریلنسینگ است. در صورت استفاده از تکنولوژی ابرداده ها تجربه کاربری سایت بهتر خواهد شد و  پلتفرمی طراحی می شود که به شما نشان می دهد که چگونه می توانید ترافیک بیشتر و موثرتری به دست آورید.

می توانیم به ابزارهایی مانند Amazon S3، MongoDB، Hadoop HDFS  و تعدادی دیگر که به ذخیره سازی داده کمک می کنند، اشاره کنیم. آموختن نحوه کار با این نرم افزارها از مهارت های مهم فریلنسینگ است. همچنین می توانید از PostgreSQL, Apache Spark, Amazon Redshift برای تجزیه و تحلیل داده های ابری استفاده کنید.

کسب مهارت های مهم فریلنسینگ در همه حوزه های برنامه نویسی لازم نیست. صنعت توسعه وب و اپلیکیشن موبایل آنقدر گستره است که نمی توانید در همه مهارت های مورد نیاز آن متخصص شوید. باید مهارت های مهم فریلنسینگ را بشناسید و برای آموختن آنها تلاش کنید تا بتوانید در سال پیش رو پروژه های بیشتری بگیرید و آنها را به نحو احسن انجام دهید.

نظرات کاربران

1 نظر

برای درج نظر باید لاگین کنید

برای ورود اینجا کلیک کنید

جمال الدین جیدار ارسال شده در 1397/10/14

سلام بسیار مقاله جالبی بود، ولی عالی تر بود اگر منابع رو هم معرفی می کردید