7 عادت احمقانه برای از بین بردن حرفه نویسندگی به عنوان فریلنسر

1397/12/20
سال‌ها طول می‌کشد تا اعتماد به وجود آید، اما فقط در عرض چند ثانیه از بین می‌رود. مطمئنا اکثر شما با این ضرب‌المثل آشنا هستید. این ضرب‌المثل در رابطه با شغل فریلنسری نیز صدق می‌کند. خدمات نویسندگی یکی از ساده‌ترین راه‌های آنلاین برای کسب درآمد است، هرچند که ممکن است برای ایجاد اعتمادبه‌نفس و کسب درآمد معقول و مناسب کمی زمان‌بر باشد.

7 عادت احمقانه برای از بین بردن حرفه نویسندگی به عنوان فریلنسر

با این حال شما می‌توانید به سادگی کار حرفه‌ای خود را نابود کنید، همان‌طور که آن را ساختید. این مقاله شما را آگاه می‌سازد تا توسط 7 راه‌حلی که اینجا ارائه می‌شود، حرفه خود را از بین نبرید.

ارزان فروختن خود

شما باید خدمات خود را در قبال آنچه ارزش دارد بفروشید. اگر استعداد نوشتاری دارید که می‌توانید مطالبی را مطابق نیازهای مشتریان خود ارائه دهید، باید بدانید که مبلغ پرداختی شما ارزش کارتان را دارد.

شما به عنوان فریلنسر حق و حقوقی دارید. حق صحبت کردن در مورد نرخ خود و قدرت "نه" گفتن برای مبلغ ناچیزی که در قبال کارتان پیشنهاد می‌شود. خودتان را ارزان نفروشید، این کار به حرفه شما آسیب می‌رساند و شغل شما را به عنوان فریلنسر از بین می‌برد.

افراط در شبکه‌های اجتماعی

توییتر، فیس‌بوک و هر شبکه اجتماعی دیگری می‌تواند تاثیر مخرب در زندگی حرفه‌ای شما بگذارد. همه ما می‌دانیم که آن‌ها برای یک فریلنسر مهم و سودمند هستند، با این حال اگر آن‌ها شما را از انجام وظایف‌تان منحرف کنند، ممکن است به بهره‌وری‌تان آسیب برسانند.

برای جلوگیری از حواس‌پرتی و انحراف حاصل از شبکه‌های اجتماعی، از همه اکانت‌های خود خارج شوید و روی وظایف خود تمرکز کنید. علاوه‌براین، برنامه مناسب و منظمی را فقط به صورت اختصاصی برای اهداف شبکه‌های اجتماعی جهت مدیریت زمان مناسب تعیین کنید.

پذیرش انتقاد و طرد شدن

هیچ کس بی‌عیب و نقص نیست. در نویسندگی به عنوان فریلنسر شما با مشتریان مختلفی روبه‌رو می‌شوید؛ برخی از آن‌ها به کارهای شما بسیار توجه می‌کنند و بسیار دقیق هستند. بعضی کارهای شما ممکن است شامل گرامر نادرست و غلط املایی باشد یا اصطلاحات عجیب و نامناسبی به کار برده باشید. این مشتریان کار شما را مورد انتقاد قرار می‌دهند و پتانسیل شما را دچار تردید می‌کنند.

با این حال، انتقاد در هر حرفه‌ای ضروری است. قبل از اینکه اعتمادبه‌نفس خود را از دست دهید، باید سعی کنید انتقادات را به شیوه‌ای مثبت و بدون هیچ حس بدی قبول کنید. علاوه‌براین، منتقدان یک نویسنده فریلنسر انتقادپذیر را ترجیح می‌دهند، زیرا در این صورت همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. اعتراض به انتقاد و عدم پذیرش ممکن است به رابطه شما با مشتری آسیب برساند، زیرا غالبا اعتقاد بر این است که "همیشه حق با مشتری است".

ادعای تخصص

این روشی معمول در میان فریلنسرهای نویسنده است. تظاهر به داشتن تخصص در یک زمینه خاص برای افزایش شانس استخدام اشتباه است. اگر همه کار شما تحقیق و جستجو است، پس خودتان را به عنوان متخصص جا نزنید.

وقتی خود را به عنوان متخصص در این صنعت معرفی می‌کنید، مشتریان شما انتظار دارند که محتوای باکیفیتی که خودتان آن را نوشته‌اید را تحویل دهید، نه یک محقق معمولی که فقط بخش‌هایی از اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، یا بدتر از آن کار دیگران را سرقت می‌کند.

اگر شما دست به این کار بزنید، درنهایت اعتماد مشتریان را از دست می‌دهید. اعتماد برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است و در بسیاری موارد موفقیت شما را تعیین می‌کند. اگر قصد ندارید اعتبار خود را در معرض خطر قرار دهید، خود را فراتر از آنچه هستید نشان ندهید.

پروژه‌های بیش از حد انباشته‌شده

اغلب اوقات، شما مشتاق هستید تا پروژه‌های زیادی را قبول کنید تا بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید. به احتمال زیاد بدون درک میزان کاری که باید انجام دهید و در نظر گرفتن زمان تحویل، در پایان کار محتواهایی با کیفیت فوق‌العاده پایین را تحویل خواهید داد.

کار با کیفیت عالی چیزی است که مشتریان از شما می‌خواهند. اگر شما وظایف خود را به درستی انجام ندهید باید بگوییم قبر فریلنسری خود را کنده‌اید!

به عقب انداختن کارها

بدون شک به تعویق انداختن کارها قاتل بهره‌وری شماست و مانع موفقیت‌تان می‌شود. این عادت قدرتمندی است که با آن مواجه خواهید شد. جمله "فردا انجام خواهم داد" عبارتی است که باعث ویرانی بسیاری از حرفه‌ها شده است. شما باید راهی را برای از بین بردن آن پیدا کنید، یا قبل از آنکه بر روی شما تاثیر بگذارد از آن اجتناب کنید.

خودتان را مجبور کنید تا کار را شروع کنید، وظایف خود را به بخش‌های قابل اجرا تقسیم کنید، بنویسید حتی وقتی احساس می‌کنید چندان حوصله نوشتن ندارید. اقدامات مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای جلوگیری از به دام تعویق افتادن از آن‌ها استفاده کنید.

قول کمتر و تحویل بیشتر

احتمالا این اولین باری نیست که در مورد قول کمتر و تحویل بیشتر می‌شنوید. تحویل دادن زیاد نکته بسیار خوبی است. این کار مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها ارزش کسب و کار شما را بیشتر درک می‌کنند که این امر برای حرفه شما عالی است. علاوه‌براین باعث می‌شود مشتریان با شما بمانند و کارهای دیگری را دوباره به شما بسپارند که درنهایت باعث افزایش درآمد شما می‌شود.

علاوه‌براین قول کمتر یک عادت خطرناک است. شما احتمالا نمی‌خواهید مشتریان‌تان فکر کنند که شما قادر به انجام پروژه‌های چالش‌برانگیز دیگری نیستید. این امر ممکن است آن‌ها را به سمت فریلنسرها دیگر بکشاند و کار اضافی خود را به آن‌ها بسپارند، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند شما نمی‌توانید کار موردنیازشان را انجام دهید.

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی، نوشتن کاری‌ است که می‌توانید توسط آن به راحتی درآمد خوبی کسب کنید. اما عادت‌های احمقانه می‌توانند حرفه شما را به عنوان فریلنسر نویسنده با شکست قابل‌ توجهی مواجه کند. اگر این عادت‌ها بر بهره‌وری شما تاثیر منفی داشته و صلاحیت‌تان را به عنوان فریلنسر نابود سازد، قبل از اینکه در حرفه خود موفق شوید باید آن را بوسیده و کنار بگذارید. پس اگر شما جزء افرادی هستید که این عادات را دارید سعی کنید آن‌ها را ترک کنید. موفق باشید!