چگونه مدیریت شهرت و اعتبار بر روی کارهای فریلنسری تاثیرمی گذارد

1397/12/26
مدیریت اعتبار و شهرت تاثیر بسیار زیادی بر روی کارهای فری لنسری دارد، در این مطلب قصد داریم درباره کارهای فری لنسری و تاثیر اعتبار بر روی آنها صحبت کنیم.

چگونه مدیریت شهرت و اعتبار بر روی کارهای فریلنسری تاثیرمی گذارد

مهم نیست که مهارت شما در تجارتی که دارید در چه حد است، شما نیاز دارید که شهرت خوبی را در مهارتی که دارید داشته باشید. من افرادی را دیده ام که به صورت فری لنسری فعالیت خود را به عنوان یک نویسنده آغاز کرده اند، برخی از آن ها نسبت به دیگران استعداد بیشتری دارند، برخی از آن ها نیز در زمینه جمع آوری اطلاعات فعالیت دارند چرا که هیچ تجربه ای در زمینه نویسندگی نداشته اند. یکی از مهم ترین مواردی که می تواند باعث موفقیت این افراد شود شهرت در کارهای فری لنسری می باشد.

اگر چه من با هیچ کدام از این افراد مصاحبه نکرده ام اما تصور کردن وضعیت بد آن ها کار سختی نیست، یک نویسنده باید اطلاعات زیادی درباره این موضوع داشته باشد این طور نیست؟ ناامید نشوید در این مطلب قصد داریم نکاتی مهم درباره مدیریت اعتبار و شهرت را در کارهای فری لنسری به شما بیاموزیم تا نحوه مدیریت این موارد را بدانید و در این کارها موفق شوید.

کار شما مانند زندگی شما است.

وقتی که شروع به کار فری لنسری کردم به صورت پیش فرض این فرض را در نظر می گیرم که تنها مشتری که با من کار می کند علاقه بسیار زیادی به کار من دارد. اگر چه مشتری های مشتری من نیز از طریق دنبال کردن در توییتر و فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی کارهایی که من برای او انجام داده ام را مشاهده می کنند.

روزی من یک ایمیل از مشتری خود دریافت کردم که در آن من را به خاطر یک اشتباه در کاری که ارائه داده بودم توبیخ کرد و دلیل این توبیخ یکی از کامنت های منفی بود که یکی از مشتریانش در زیر یکی از کارهای من قرار داده بود. آن زمان درست زمانی بود که من متوجه شدم باید خیلی مراقب باشم، کسانی که در اطراف من هستند توجه ویژه ای به کارهای من دارند.

اگر چه من در نهایت این مشتری را از دست دادم اما از آن درس های بسیار ارزشمندی را آموختم. هنگامی که یک مشتری را از دست می دهم، تمام مشتریانی که از طریق شبکه های اجتماعی با این مشتری من در ارتباط هستند را نیز از دست می دهم و در نتیجه شهرت من در کارهای فری لنسری پایین می آید.

رقابت سخت

به نظر من کار کردن فری لنسری به صورت آنلاین یکی از مهم ترین مشاغل در دنیا می باشد، همه کارها برای همه افراد وجود دارد، شما برای یک اشتباه کوچک عصبانی می شوید. کار شما ممکن است مورد بحث و یا تمسخر قرار بگیرد و شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید به جز آن که بنشینید و آن ها را تماشا کنید.

بخش نظرات می تواند شما را ناامید کند و اگر شما در تمام این مدت راه اشتباهی را بروید ممکن است دچار مشکلات بسیار جدی شوید که ادامه راه را برای شما بسیار سخت تر می کند.

توصیه من برای هر کسی که به صورت فری لنسری کار می کند این است که تمام وقت خود را در اینترنت نگذارید، همواره کسی هست که به کار شما ایراد بگیرد و با نظرات منفی روحیه شما را خراب کند. توصیف های منفی می تواند باعث خراب شدن کار شما شود، این دقیقا کاری است که اینترنت می تواند انجام دهد. شهرت شما در کارهای فری لنسری به وسیله این توصیف های منفی می تواند نابود شود، بنابراین لازم است که در هنگام برخورد با مشتری کاملا منطقی باشید و با عقل تصمیم بگیرید.

فری لنسرها در شبکه های اجتماعی رشد می کنند.

اگر فکر می کنید که فقط باید به خود و یا به مشتری های خود پاسخ دهید نمی توانید شغل فری لنسری را ادامه دهید، به مشتری های خود نگاه کنید احتمالا آن ها هم فری لنسر باشند، فری لنسرها معمولا توسط افرادی مانند خودشان قضاوت می شوند و در واقع این زیبایی این کار می باشد.

به زودی متوجه خواهید شد که در هر مرحله شما باید مشورت دقیقی را بگیرید تا بتوانید هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، برای انجام این کار بهتر است که هر چه زودتر فعالیت خود را آغاز کنید و پروژه های مختلفی را بگیرید.

بایدها و نبایدها

در جلسات ملاقات برقراری ارتباط مناسب با مشتری یکی از ملزوماتی است که باید انجام دهید، گاهی اوقات من این را یک مسئولیت شخصی برای خود می دانم که مشتری را از تغییرات بسیار کوچکی که قرار است در یک پروژه مداوم ایجاد شود، آگاه کنم. این موضوع در حالی است که به روزرسانی برای مشتری هیچ گونه تاثیری نخواهد داشت، من هنوز تصمیم به انجام این کار دارم چرا که به نظر من مشتری هنوز هم نیاز دارد که درباره آخرین به روزرسانی ها اطلاعاتی را بدست بیاورد.

با این حال باید گفت که یک فری لنسر باید برخی از کارها را برای برای جلوگیری از نابود شدن شهرتش انجام ندهد، شما باید تمایل داشته باشید که برخی از کارهایی که باعث بهترین بودن شما می شوند را انجام دهید. هدف شما باید تبدیل به عملکرد شما شود نه راهی برای رسیدن به شهرت. زمانی که شما بتوانید به خوبی فعالیت های خود را انجام دهید و کیفیت لازم را در کارهایی که به شما سپرده می شوند داشته باشید می توانید مطمئن باشید که به شهرت خوبی نیز خواهید رسید.

درست زمانی که شما از اهمیت کیفیت بالا در کارهای خود با خبر شوید می توانید بر روی کار خود تمرکز کنید و خیلی سریع به تصویری وسیع تر از آینده خود دست پیدا خواهید کرد و پله های موفقیت را سریع تر طی خواهید کرد، این کار باعث می شود تا شما خیلی سریع مشهور شوید و در کار فری لنسری خود شهرت کافی را نیز بدست بیاورید.

بر بازخوردهای منفی غلبه کنید!

حتی بعد از آن که تمامی تلاش خود را انجام دادید شما باز هم می توانید دچار مشکلات مهمی شوید چرا که بازخوردهای منفی می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی شما بگذارد و شما را تحریک کند. افرادی که در سایت های فریلنسری مانند elance فعالیت می کنند باید نسبت به کاری که انجام می دهند نهایت دقت را داشته باشند. هر گونه درگیری با مشتری می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی آن ها بگذارد و باعث نابودی کار آن ها شود. در صورتی که در این سایت ها کار می کنید سعی کنید یک توازن را در برخورد با مشتری ها ایجاد کنید و سعی کنید تمامی نکاتی که به شما گوشزد می کنند را اصلاح کنید.

نکاتی درباره بازخوردهای منفی

بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که یاد بگیرید چگونه در چنین سایت هایی با دیگران رفتار کنید. هر نظر منفی توسط یک شخص ارائه می شود که توضیحاتی را درباره کار شما بیان می کند، شما می توانید در نهایت احترام اقدام با مشتری برخورد کنید و نکاتی را که فکر می کنید می تواند مفید باشد را به او ارائه دهید.

قطعا هیچ کس این توانایی را ندارد که تمامی مشتری ها را راضی نگه دارد ولی با این حال شما نباید در این مسیر ناامید شوید و همواره باید در تلاش باشید که نهایت رضایت مشتری های خود را برآورده کنید.

آرامش، جمع آوری اطلاعات، سازگار شدن

هر فریلنسر موفقی یک مدیر عالی در زمینه ارتباطات می باشد، یکی از مهم ترین ویژگی های این افراد این است که دارای سلامت ذهنی می باشند و واکنش های شدید را نسبت به نظراتی که به آن ها داده می شود نشان نمی دهند، این افراد می دانند که رویکرد خشم و واکنش شدید نمی تواند کمک زیادی به آن ها در این شغل کند و به همین علت سعی می کنند که توانایی بازخوردهای مثبت را که یک امر ضروری در کارهای فری لنسری می باشد در خود رشد دهند.

سازگاری یکی از موارد بسیار مهمی است که شما با رعایت آن می توانید کیفیت فوق العاده ای را در کارهای خود به مشتری های خود ارائه دهید، داشتن سازگاری باعث می شود تا شما سطح بالاتری را نسبت به سایر افراد داشته باشید. مشتری ها همواره از افرادی که در زمینه فریلنسری فعالیت دارند انتظار دارند که با شرایط خاص کنار بیایند و معمولا کمتر کسی حاضر به انجام این کار می شود ولی باید بدانید اگر شما نسبت به تمام مشتری ها خود احساس خوبی داشته باشید و با شرایط آن ها کنار بیایید می توانید به فرصت های جدید و بسیار بهتری در زمینه شغلی خود دست پیدا کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

برای درج نظر باید لاگین کنید

برای ورود اینجا کلیک کنید

مهدی طاهرآبادی ارسال شده در 1399/08/23

عالی است